Aftersales: Klantenbinding en onderdelenverkoop

Verhogen van de onderdelenverkoop, de winstgevendheid en de klantentrouw via ons coachingprogramma.

Naverkoopanalyse

Tijdens de duur van de garantie is de klantentrouw maximaal. Daarna, wanneer de kosten voor de klant hoger oplopen, neemt deze af. Klantentrouw wordt na 2-3 jaar (garantieperiode) niet meer zo vanzelfsprekend.

In lijn met de kwaliteitsstandaarden en -normen van de klant, focussen wij ons op 3 uitdagingen:

  • Onderdelenverkoop
  • Klanttevredenheid
  • Winstgevendheid van de netwerken

Onze diensten omvatten:

  • Naverkoopanalyse: kwalitatief (proces) en kwantitatief (KPI's)
  • Opstellen van een actieplan ter verbetering van de kwaliteitsindicatoren
  • Definiëring van de KPI-doelen
  • Coaching van medewerkers in functie van opgesteld actieplan
  • De evolutie van de KPI’s bevorderen
  • Voorlegging van een eindverslag met de bereikte doelstellingen

DEKRA biedt:

  • Terbeschikkingstelling van ISO 17024-gecertificeerde coaches
  • Onze expertise in naverkoop
  • Een actieve coaching om de netwerkactoren te ondersteunen in de ontwikkeling van hun personeel
  • Een methodologie voor klantenretentie

Contacteer ons

DEKRA Belgium NV - Afd. Automotive Solutions - Audit & Consulting

Leuvensesteenweg 510/30

1930 Zaventem

+32.2.512.54.65
separator